Nieuws

Een vlotte start: hoe een Notify implementatie eruitziet

Je hebt de slimme keuze gemaakt door je debiteurenbeheer te optimaliseren met software. Top! In dit blogbericht zal ik je alles vertellen over het starten met Notify, vanaf de eerste kennismaking tot het moment waarop je moeiteloos je debiteurenbeheer via Notify laat lopen.

Stap 1: Kennismaking en onboarding

Natuurlijk begint het allemaal met een eerste kennismaking. Je hebt Notify gekozen als je debiteurenbeheer software, dus nu is het ook tijd om kennis te maken met het team. Het support team zal je begeleiden bij de onboarding, wat in feite betekent dat je samen account instelt en ook direct vertrouwd raakt met de software.

Ben je gestart met Notify, dan heb je ook direct een persoonlijke support specialist tot je beschikking. Mijn collega neemt contact met je op en plant een virtuele vergadering om samen met jou de eerste stappen te zetten in je Notify-omgeving. Wij kunnen Notify op ons duimpje, maar we weten natuurlijk dat we jou nog van een hele hoop kennis kunnen voorzien.

Tijdens deze eerste ontmoeting zullen we je vragen stellen over je bedrijf, je specifieke behoeften en doelen in debiteurenbeheer. Dit helpt hen om je account aan te passen en de juiste instellingen te configureren, zodat Notify optimaal aan je behoeften voldoet.

Stap 2: Hoe we je account configureren

Nu komt het leuke gedeelte: het instellen van je Notify-account. Onze support specialisten zullen je helpen bij het invoeren van alle relevante gegevens, zoals klantinformatie, factuurtemplates, en betaalmethoden en natuurlijk alle verschillende flows. Dit is ook het moment om eventuele integraties met je boekhoudsoftware op te zetten, zodat alles naadloos samenwerkt.

Samen met de specialist configureer je de software om aan je specifieke eisen te voldoen. Of je nu werkt met internationale klanten, klanten wilt segmenteren en dus meerdere flows wilt instellen, we configureren Notify zoals jij dat wilt.

Stap 3: Koppelen met je boekhoudpakket

Om Notify je debiteurenbeheer te automatiseren hebben we natuurlijk gegevens nodig. Je hoeft niet handmatig alle klantgegevens in te voeren, wat een enorme tijdsbesparing is. We maken een technische koppeling (API) met jouw huidige boekhoudpakket en halen daar alle relevante gegevens op. Denk aan klantgegevens, (openstaande) facturen en factuurbijlagen.

We begeleiden je hierbij en zullen ervoor zorgen dat alle gegevens correct worden geïmporteerd en eventuele vragen beantwoorden die je hebt over dit proces.

Stap 4: Verstuur je factuur via Notify

Nu we alle templates gevuld hebben, Notify in jouw huisstijl is opgemaakt en we de flows getest hebben, zijn je facturen klaar om te verzenden. We maken dit heel eenvoudig voor je, want je kiest de gewenste verzendmethode – per e-mail, post en je klant ontvangt de factuur direct, met ook daarin een online betaalbutton. En weet je wat mooi is? Notify houdt bij wanneer je klant de factuur opent. Geen giswerk meer over de ontvangst ervan.

Stap 5: Automatische opvolging

Natuurlijk willen we allemaal dat klanten op tijd betalen, maar dat is helaas een illusie. Daarom verstuurt Notify vanaf livegang automatische herinneringen, in de vorm van vriendelijke notificaties, waarbij we je klanten op de hoogte stellen van de nog openstaande facturen. Dit bespaart je de moeite van het handmatig opvolgen, wat je heel veel tijd oplevert en nog mooier… het helpt je cashflow op peil te houden.

Stap 6: Betalingsbeheer

Je bent inmiddels lekker gestart met Notify en we houden automatisch bij welke facturen zijn betaald en welke nog openstaan. Je hebt altijd een duidelijk overzicht van je openstaande facturen, per klant of per factuur. Dit helpt je bij het nemen van beslissingen en bij het identificeren van eventuele problemen met openstaande betalingen. Je kunt eenvoudig en snel schakelen met je klanten.

Stap 7: Rapportage en analyse

Wil je inzicht krijgen in je debiteurenbeheer? Notify biedt uitgebreide rapportage- en analysemogelijkheden. Je kunt zien welke klanten op tijd betalen, wie achterloopt en waar je kansen voor verbetering liggen. Dit geeft je waardevolle inzichten die je helpen bij het nemen van strategische beslissingen voor je bedrijf.

Stap 8: Ondersteuning en Onderhoud

Notify stopt niet na de onboarding. We bieden voortdurende ondersteuning en onderhoud om ervoor te zorgen dat alles soepel blijft verlopen. Als je vragen hebt of problemen tegenkomt, kun je altijd contact opnemen met hun support afdeling voor hulp en begeleiding.

En veel moeilijker gaan we je het echt niet maken! Je bent nu helemaal op de hoogte van hoe je van start gaat met Notify debiteurenbeheer software. Het is een geweldige manier om je debiteuren processen te stroomlijnen en meer controle te krijgen over je cashflow. Dus wanneer waag jij de sprong? Het is tijd om je debiteurenbeheer eenvoudiger en efficiënter te maken! 🚀💰

Contact

Geschreven door

Misschien ook interessant